Jdi na obsah Jdi na menu
 


Děti a REINKARNACE - Může HRAČKA ožít? - Vnučka má zajímavé SCHOPNOSTI - Úroveň mozku novorozence

30. 12. 2006

ooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo

DĚTI a reinkarnace

 

Obrazek

 

,,Reinkarnace, tedy proces, při kterém se lidské bytosti znovu a znovu rodí, je víra stará celé staletí a setkáváme se s ní po celém světě. Dávní Egypťané vykonávali přípravy na osvobození duše po smrti, aby jí umožnili znovuzrození. Staří Řekové věřili v mnoho životních cyklů a původní obyvatelé Afriky, Austrálie, Asie i Ameriky byli také přesvědčeni , že existuje nějaká forma reinkarnace."

,,Myšlenka neustálého znovunarození je hlavním obsahem hinduismu a buddhismu. Ve 20. letech minulého století se začala myšlenka reinkarnace prosazovat i v západních společenstvích. V roce 1981 byl uskutečněn výzkum veřejného mínění, který ukázal, že 21 procent amerických protestantů a 25 procent katolíků věří v reinkarnaci. Průzkum, uskutečněný v roce 1979 v Británii zjistil, že toto přesvědčení sdílí 28 procent lidí. Takové názory souvisejí s rozšířením východního náboženského myšlení, ale vycházejí i z přímých zkušeností lidí, které lze právě nejlépe vysvětlit reinkarnací. Ať už jde o zkušenosti spontánní, nebo vyvolané hypnózou či jinou metodou regresní terapie."

,,Nejpodrobnější průzkum spontánních vzpomínek uskutečnil profesor Stevenson na universitě ve Virginii. Jeho materiál obsahoval přes 2000 případů. O svém předchozím životě vyprávějí často malé děti, přičemž mnoho věcí se dá ověřit. Dítě může jevit charakteristické znaky chování předchozího jedince, někdy dokáže rozeznat lidi, kteří mu byli v předchozím životě blízcí."

,,Stevensonův průzkum se dokonce zaměřil i na souvislost vzpomínek s mateřskými znaménky a vrozenými vadami, jež se objevily v předchozím životě. Pokud budete opravdu poslouchat, co vám říkají malé děti, možná budete překvapeni."

,,Setkání u jedné holčičky s výrokem: To už bylo dávno. To jsem byla voják. A ten druhý do mě střelil a já jsem skončila. A teď jsem to zase já. Nebo tříletý syn mé sestřenice, bydlící v Praze se své maminky nedávno zeptal, kdy pojede domů. Když se podivila, co tím myslí, že přece doma je, řekl: Ale já myslím tam, co máme tu kravičku a ovečky, co pasu. Vždycky tam přece chodíme do kostelíčka."

,,Možná, že máte i vy podobné zážitky se svými dětmi a když ne – stačí jen naslouchat!“ 

Obrazek

 OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO

Jak se zdá, mezi panenkami jsou zásadní rozdíly. Některé jsou čistě sběratelské, jiné jsou určeny na hraní, další pro magické praktiky. Panenka Robert měla být klasickou panenkou na hraní. Robert ale údajně není ledajakou hračkou. Něco, nebo někdo, vněm sídlí!
Robert je jediný svého druhu. Je vytvořen ručně, byl prostě ušit. Říká se, že byl na míru stvořen pro svého prvního majitele, chlapce Roberta Eugena Otta, který také panence dal jméno Robert. Na první pohled vypadá tato hračka zcela normálně. Je zhruba tři stopy vysoká a oblečená v námořnickém obleku. Jakmile chlapec panenku poprvé spatřil, už se od ní neodloučil.

Podivné události
Podivné chování panenky se prý projevilo prakticky krátce potom, co si s ní malý chlapec začal hrát. Událo se mnoho nehod a dalších nepravostí. Rodiče se pokaždé rozčílili na chlapce, ten však tvrdil, že za nehody nemůže. Vinil panenku. Rodiče, ale i návštěvníci domu, si po čase všimli, že Robert s panenkou rozmlouvá. Někdy dokonce prý jasně slyší, že panenka chlapci odpovídá. Tvrdí, že slyší hlas, který nepoznávají. Další hračky malého chlapce jsou prý znetvořené nebo zničené. Rodiče si již se synem nevědí rady. Není jim jasné, proč by ostatní hračky nyní ničil. Překvapivý obrat nastává tehdy, když sousedé začnou vypovídat, že často při pohledu do oken chlapcova pokoje z protějších domů vidí, jak se místností prochází panenka.

Záhadné úmrtí
Kromě znetvořených hraček, zvláštních hlasů a dalších nehod se stane ještě jedna velice podivná věc. Teta má již prazvláštní hračky dost. Údajně ji děsí, proto se rozhodne panenku chlapci vzít a schovat ji do podkroví. Za několik dní na to je nalezena ve svém domě mrtvá. Prý zemřela na mrtvici. Jedná se o čirou náhodu, nebo smrt příbuzné jaksi souvisí se záhadnou panenkou?

Vyděšený instalatér
Když chlapec dospěje, nadále zůstává v domě a některé pokoje pronajímá. Nájemníci prý často slyší podivné chichotání a cupitání v podkroví, kde má panenka plně zařízený pokoj s mnoha dětskými hračkami. Zajímavý je i případ, kdy do domu zavítá instalatér, aby opravil vodovod. Když se otočí, panenka sedí na druhé straně pokoje než předtím. Jak se Robert dokázal přesunout sám? Vždyť se jedná o panenku?

Reportér Malcom Ross, který se o Robertovi doslechne a navštíví ho, tvrdí, že se výraz panenky mění podle toho, o čem se s Robertem Eugenem baví. „V té panence sídlí rozhodně nějaká inteligence. Bylo to, jako by nás ta panenka poslouchala,“ říká Ross později.
Byla panenka posedlá?
Ottovi byli velice zámožná rodina. Pocházeli z uměleckého prostředí. Údajně se prý ke svým zaměstnancům nechovali zrovna nejlépe. Říká se, že právě jeden ze zaměstnanců, kterého propustili, panenku proklel. Opravdu v ní sídlí cosi zlého? Někteří lidé si pohrávají s myšlenkou, že panenka pouze vstřebala mnoho energie z dospívajícího chlapce, a proto se chová jako živá.

V roce 1974 Robert Eugen umírá a dům si kupují noví majitelé, Reuterovi. Ti nakonec panenku v roce 1994 darují muzeu Fort East Martello, kde spočívá ve skleněné vitríně dodnes.
Karoline Cornelová

DODATEK

Že si děti povídají se svými hračkami nás většinou nepřekvapí, bereme to jako běžnou věc. Pokud se nezačne dít nic abnormálního, prochází tato hra bez naší větší pozornosti. Teprve v případě, kdy začne být dítě nezdravě závislé na nejoblíbenější hračce, začneme se situací zabývat. Ale pokud se v domě či bytě začnou dít prapodivné či dokonce zlé věci, měli bychom zpozornět a přistoupit k radikálnímu řešení. Může jít o fenomén prokletých hraček, se kterým se však setkáváme zřídkakdy. Mnozí záhadologové jsou přesvědčeni, že například posedlé panenky jsou duchové spojení se svými hostiteli – majiteli. Nikdo však přesně neví, jak si duchové panenky vybírají nebo jakým způsobem jsou s nimi spjati. Hračky, ať už mají jakoukoli formu, mohou totiž obývat i krásní duchové, kteří svého majitele ochraňují. V opačném případě je třeba se prokleté nebo posedlé hračky urychleně zbavit.

Luisa Epulare z Institutu doktora Franka

OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO

Vnučka má zajímavé schopnosti
Doma máme dítě - vnučku, která má z mého hlediska zajímavé schopnosti. Už nepovažuji za náhodu, že když cokoli hledám, stačí se jí zeptat. Vždy mi poradí, kde ztracenou věc objevím a opravdu tam také je. Myslela jsem si nejdříve, že je jen všímavá, že vidí, kam co pokládám, proto si to pamatuje. Ale byla na týden s rodiči na dovolené a po návratu mi našla brýle i oblíbenou propisovací tužku, které jsem postrádala až dva dny po jejich odjezdu. Také vidím, jak je vnímavá a reaguje na změny počasí. Před bouřkou a v době bouřky bývá podrážděná. Stalo se opakovaně při bouřce a lijáku, že se kvůli něčemu rozčílila, vztekala. Jak stupňovala intenzitu svého emočního výlevu, rostla i intenzita deště a hromobití. Jak se uklidňovala, ztišil se vítr a uklidnilo i počasí.

Hedvika P. z Krkonoš

OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO

Mozek je nejsložitějším orgánem našeho organismu. Obsahuje na 100 miliard navzájem propojovaných mozkových buněk. Podstatná část vývoje se odehrává v průběhu tří prvních měsíců nitroděložního vývoje plodu. Mozek novorozence váží okolo 400 g. Anatomicky a funkčně je dosud nezralý, na povrchu se vytvořily jen hlavní brázdy a mělké rýhy.
Počet mozkových buněk je sice konečný, ovšem jejich vývoj teprve začíná. U kojence mozek rychle roste, u šestiletého dítěte váží asi 1250 g, což představuje dolní hranici hmotnosti mozku dospělého člověka.
Nyní vědci zjistili, že hlavní roli při skutečném vytváření mozkových obvodů mají zážitky, vnímání okolního světa a výuka v časném dětství. Proto doporučují neustále mluvení s nejmenšími dětmi, hlasité čtení, hry a účast na nejrůznějších činnostech.
U starších dětí se rozvíjí představivost, paměť a schopnost kombinace hrami, jako jsou šachy, pexeso či skládání puzzle. Prostorově-časové myšlení, které je základem pro matematiku a techniku, ovlivňuje to, když dítě hraje na hudební nástroj, zejména housle či piano.
Výživa je velmi důležitá pro správný vývoj mozku. Málo se ví, že 60 % mozku tvoří tuky (lipidy). Proto jsou již od těhotenství velmi prospěšné omega-3 a omega-6 mastné kyseliny. Ty si však tělo nedokáže vyrobit. V potravě je obsahují ryby (losos, tuňák, makrela), rostlinné oleje, obilná zrna, ořechy.

SPIRIT

OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO